Baza firm

Ogłoszenia

Auto salon

Kino

Konkursy
Piątek, 29 marca 2024 r.  Imieniny: Cyryla, Wiktoryna

Jak szukać pracy?

W dzisiejszych czasach szukamy pracy głównie w internecie. Jak wiadomo, można w nim znaleźć nie tylko sprawdzone i wartościowe informacje, ale i modne ostatnio fake newsy. Dlatego też ważne jest, aby szukając pracy, korzystać ze sprawdzonych portali publikujących ogłoszenia o pracy – jednym z takich portali jest www.pracuj.pl.

Pracodawcy publikując w internecie informacje o poszukiwanych pracownikach, tak naprawdę mogą wcale nie chcieć nikogo zatrudniać. Często takie ogłoszenie jest po prostu reklamą – jeżeli jest duże, ma wyeksponowane logo firmy, lub inne charakterystyczne dla firmy lub produktu znaki graficzne – to tak prawdopodobnie jest. Firma może również chcieć wprowadzić w błąd konkurencję – na przykład ogłoszenie o poszukiwaniu przedstawicieli handlowych w północnej Polsce może sugerować, że dana firma ma zamiar rozszerzyć tam rynek. A tak naprawdę wcale tego nie planuje. Czasami firmy budują sobie również bazy danych potencjalnych pracowników, sondując w ten sposób rynek i poznając oczekiwania szukających pracy. Ogłoszenia takie są sformułowane bardzo ogólnie, brak w nich konkretnych oczekiwań, wykazu wymaganych umiejętności i szczegółowych informacji dotyczących warunków pracy i benefitów.

Powyższe działania pracodawców wprowadzają wiele zamieszania na rynku pracy i powodują zniechęcenie osób bezskutecznie szukających nowej pracy.

Z drugiej strony poszukiwanie pracy wymaga systematyczności i wytrwałości, wysyłanie kilku CV tygodniowo i czekanie bezczynnie na efekty, bardzo rzadko jest skuteczne. Należy systematycznie, codziennie, przeszukiwać portale o pracy i na bieżąco wysyłać CV do potencjalnych pracodawców.

Jak znaleźć autentyczne ogłoszenie o pracy? Oczywiście należy korzystać ze sprawdzonych portali publikujących ogłoszenia. Weryfikują one pracodawców i poszczególne oferty, starają się zamieszczać jedynie wartościowe oferty. Ogłoszenia, które informują o faktycznym zamiarze zatrudnienia potencjalnego pracownika zawierają m.in. szczegółowe i konkretne informacje na danego stanowiska oraz tego co w zamian pracodawca oferuje. Powinny zawierać nazwę firmy i krótki opis jej działaności oraz oczywiście dane teleadresowe.

W niektórych ogłoszeniach tych ostatnich informacji brakuje. Dzieje się tak wtedy, gdy np. firma nie chce, aby jej pracownicy wiedzieli o nadchodzących zmianach w składzie zespołu. Może również nie chcieć, aby konkurencja poznała zbyt wcześnie jej plany.

Należy zdawać sobie sprawę, że sporo procesów rekrutacyjnych odbywa bez publikacji ogłoszeń. W takim przypadku tzw. „łowca głów”, czyli headhunter wysyła oferty pracy bezpośrednio do pracowników aktualnie zatrudnionych i wcale nie szukających nowej pracy. Dlatego ważny jest nasz wizerunek w internecie. Powinniśmy dbać o jakość naszych profili w mediach społecznościowych - najlepiej, aby nie zawierały one wrażliwych danych i zbyt osobistych zdjęć. Jeżeli mamy profile na portalach skupiających aktywnych pracowników absolutnie nie powinniśmy publikować na nich informacji prywatnych. Zadbajmy o jakość naszego zdjęcia profilowego oraz komplet informacji na temat naszego wykształcenia i umiejętności. Aktualizujmy profil na bieżąco, starajmy się aby treści tam opublikowane były stonowane, profesjonalne i wartościowe.

Kolejną metodą zdobycia pracy są szkolenia i staże dla absolwentów studiów, organizowane przez zakłady pracy. Często najlepsi stażyści otrzymują konkretną ofertę pracy. Studenci również mogą skorzystać z tzw. „biur karier” działających na uczelniach lub targów pracy.

Bardzo ciekawą metodą szukania pracowników przez firmy jest system poleceń pracowniczych. Polega to na tym, że aktualni pracownicy są informowani o tym, że ich pracodawca szuka nowych osób do pracy. Zachęca się ich (często stosując nagrody finansowe) do poinformowania swoich znajomych o tym fakcie. Dzięki temu pracodawca zyskuje dobrych i pewnych pracowników, a polecający mają satysfakcję, że pomogli znajomemu.

Info. PraC.



Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się


© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"