Baza firm

Ogłoszenia

Auto salon

Kino

Konkursy
Wtorek, 23 kwietnia 2024 r.  Imieniny: Jerzego, Wojciecha

Pod Pałacem Prezydenckim

wszystkie W niespełna dwie godziny po tym, jak wiadomość o katastrofie samolotu pod Smoleńskiem obiegła Polskę, pod Pałacem Prezydenckim, zaczęli gromadzić się ludzie. Początkowo niewielka grupa osób, rosła w oczach...




Komentarze:
~Czy to prawda? (2010-04-18 00:09:27)

AMERYKANIE: TO TAJEMNICZY WYPADEK.....
wg USA Today", 15-04-2010 11:35 Prezydencki Tupolew byl wyposazony w urzadzenie zabezpieczajace, które ostrzega pilotów przed nadmiernym zblizeniem sie do ziemi. Ten fakt poglebia tylko tajemnice upadku i eksplozji samolotu z Lechem Kaczynskim - pisze "USA Today".
Na zagadkowosc katastrofy zwrócil uwage dwa dni temu John Hamby, rzecznik Universal Avionics Systems of Tucson - producenta urzadzenia, zwanego Terrain Awareness and Warning System (TAWS).
TAWS zawiera skomputeryzowane mapy swiata i ostrzega pilotów za kazdym razem, gdy za bardzo zbliza sie do szczytu, wiezy radiowej lub innej przeszkody - a takze w przypadku zbyt malej odleglosci do ziemi. To bowiem wlasnie klopoty przy ladowaniu sa najczestsza przyczyna wypadków samolotowych.
Od 2005 r. urzadzenia TAWS sa obowiazkowo montowane we wszystkich nowo wyprodukowanych samolotach linii komercyjnych. Jesli samolot jest na zbyt malej wysokosci, TAWS reaguje glosnym sygnalem dzwiekowym. Dzieki temu doprowadzono do calkowitego wyeliminowania katastrof lotniczych przy ladowaniu. Wystarczy powiedziec, ze od konca lat 90., gdy zaczeto montowac TAWS w starych i nowych maszynach, ZADEN samolot z tym systemem nie ulegl katastrofie. Zaden - do 10 kwietnia 2010 r.
Fakt, ze prezydencki TU-154 mial zainstalowany TAWS, "stawia wiecej pytan niz odpowiedzi" - stwierdzil John Cox, konsultant ds. bezpieczenstwa i ekspert od wypadków. "Naprawde chcialbym wiedziec, co dzialo sie na pokladzie, poniewaz niezaleznie od tego, pod jaka presja byli piloci i z jakimi warunkami pogodowymi mieli do czynienia, nigdy zaden pilot nie zignorowal ostrzezenia TAWS. Czym róznil sie ten samolot, ze stalo sie inaczej?" - pyta Cox.
Jedna z ewentualnych przyczyn - wedlug Billa Vossa, prezesa Fundacji Bezpieczenstwa Lotów (Flight Safety Foundation) - moze byc niedokladnosc mapy Rosji w systemie TAWS.
Ani rosyjscy, ani polscy sledczy badajacy sprawe katastrofy pod Smolenskiem ani razu nie wspomnieli o systemie TAWS. Nie wiadomo tez, czy z zapisu czarnych skrzynek udalo sie uzyskac informacje o aktywnosci urzadzenia.
Ponadto jeszcze dodatkowych kilka pytan oraz faktów - co najmniej dziwnych:
1. Postawa Rosjan. Za bardzo czula, zaangazowana, falszywa?
2. Areszt dla kontrolera lotów - nikt go juz ie widzial. Rekwirowanie dziennikarzom kamer i nagran
3. Chaos informacyjny (swego czasu glówna bron KGB). Najpierw niby 4 kolowania, potem 2 a w koncu jedno. Tak samo z liczba ofiar
4. Brak karetek na miejscu zdarzenia. Od razu wiedzieli, ze nie warto?
5. Strzaly z pistoletu na jedynym zachowanym, nie zarekwirowanym filmie przez FSB. Kto strzelal do kogo? Nie daj Boze do rannych ktos
6. Mówiono o 3 osobach, które przetrwaly katastrofe. Taka informacja musiala sie skads wziac przeciez!
7. Samolot przechylil sie tuz przed ladowaniem w lewo? Atak serca? zdalna blokada steru? Skad taki nagly ruch i zwrot tuz przed ladowaniem?
8. Szczatki samolotu dziwnie zniszczone. Kadlub caly i kokpit. Ale cial pilotów nie ma. Srodek natomiast wypalony w pyl.
9. Samolot gdy upada - wywoluje gigantyczny pozar, jest chmura czarnego dymu, pali sie paliwo. Tutaj nic, Przy próbie ladowania rozbity w pyl i ledwo dwie blachy sie tlily
10. W momencie feralnego ladowania w przestrzeni powietrznej niedaleko Smolenska lataly 2 samoloty - Bialoruski i Rosyjski. Co tam robily? Pilnowaly?
11. Zla pogoda? Lotnisko zapasowe? A samolot poprzednia delegacja 30 minut wczesniej to mial inne warunki niby?
12. To Rosjanie jako pierwsi puscili w eter informacje o tym jakoby wine za wypadek ponosili piloci, nieznajacy rosyjskiego lub prezydent, bo ich zmuszal. Hmmm
13. Na pokladzie samoloty byl szef polskich wojsk, General Gagor. Za kilka miesiecy mial zostac szefem wojsk NATO. Polak na czele wojsk NATO? Czy jest wieksza zniewaga dla Rosjan?
14. Na pokladzie byl tez szef wojsk specjalnych. Znajacy wszystkie tajemnice naszego wywiadu i kontrwywiadu wojskowego. I wladajacy z nim. Zamach móglby zrobic z nas chwilowo goly kraj
15. I na koniec fakt najczesciej wymieniany przez internautów, ze kilka miesiecy temu samolot byl w "remoncie" w Rosji. Hmmm
Szanse zamachu oceniam co prawda na jakies 10-20%, ale jedno mnie irytuje - jakim prawem prokuratura OD RAZU wykluczyla próbe zamachu? Przeciez takie sledztwo sie z biegu robi od razu po kazdym wypadku lotniczym. A tym bardziej prezydenta. I to mi smierdzi najmocniej. W momencie takim jak ten - w czasie destabilizacji - najlepiej sobie uzywaja agenci GRU - wywiad wojskowy Rosji - badzmy ostrozni. W Polsce moze byc zakonspirowanych nawet kilka tys agentów rosyjskich. Wszedzie. Wiec beda próbowali osmieszyc tego typu tezy. Im wiecej takich osmieszen tym bedzie bardziej podejrzanie.
p.s. smaczku dodaje fakt, ze ostatnimi czasy Putin i Miedwiediew przestali za soba przepadac i zaczynaja sie wzajemnie zwalczac


Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się


sonda

wszystkie

Za co doceniasz Żory?

newsletter

Chcesz być na bieżąco zapisz się!

Twój adres e-mail:

© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"