Baza firm

Ogłoszenia

Auto salon

Kino

Konkursy
Czwartek, 28 marca 2024 r.  Imieniny: Anieli, Jana

Unikat na skalę światową liczy na niedziele bez handlu

15.03.2018
Unikat na skalę światową liczy na niedziele bez handlu

Muzeum Ognia zostało zaliczone do 13 najciekawszych tego typu placówek na świecie przez specjalistyczny, architektoniczny serwis Contemporist. Doceniono nawiązania do tragicznej historii Żor, kilka razy doszczętnie zniszczonych przez pożary. Teraz pracownicy muzeum liczą na zwiększoną frekwencję rodzin podczas weekendów z niedzielą bez handlu.

Własnoręczne zapalenie znicza olimpijskiego i krzesanie ognia kamieniami na monitorze komputera, czy poprowadzenie w roli dyspozytora akcji gaśniczej – to tylko niektóre z atrakcji dla zwiedzających Muzeum Ognia.

- Większość odwiedzających stanowią uczniowie szkół podstawowych, ale są też wycieczki emerytów, słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku, a podczas weekendów gościmy rodziny z dziećmi. Bierzemy też udział w ogólnopolskim projekcie Nowe Muzeum, zachęcającym, by "wyskoczyć z kapci". Bo nasze muzeum z kapciami i kustoszem ma niewiele wspólnego – mówi menedżer placówki Paweł Szczebak.

Muzeum jest zarządzane przez spółkę Nowe Miasto, która prowadzi w Żorach również Park Wodny Aquarion i  Westernowy Park Rozrywki TWINPIGS. - Zdarzają się przypadki łączenia wycieczki do TWINPIGS z odwiedzaniem nas przez grupy z odległych części Polski – podkreśla Szczebak.

Muzeum zwiedza się samodzielnie, bilet jest jednocześnie formularzem z pytaniami testowymi. Trzeba go wypełnić w trakcie zapoznawania się z „eksponatami”, a na koniec sprawdzić swój wynik.

W żorskim muzeum wykorzystano nowoczesne technologie, dzięki którym dzieci w prosty sposób mogą poznać choćby zasadę działania silnika parowego czy spalinowego, wykryć najzimniejsze części swoich twarzy, wdać się w pogawędkę z mutimedialnym, ale i mającym ludzką postać, profesorem Pożogą lub przejść przez ekscytującą „ścianę ognia”.  

- Tę fizyczną część, bardzo podobającą się dzieciom,  chcemy najbardziej rozwinąć, m.in. dzięki współpracy z warszawskim Centrum Nauki Kopernik czy Centralnym Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach, by przyciągnąć nowych klientów – zdradza Paweł Szczebak. W minionym roku muzeum odwiedziło 28 tysięcy ludzi. - Zależy nam na zwiększeniu frekwencji. Upatrujemy swojej szansy – tak jak cała nasza spółka - w niedzielnym zakazie handlu. Ale też zdajemy sobie sprawę z tego, że musimy się rozwijać i sami docierać do potencjalnych odwiedzających. Pomaga również marketing szeptany, bo dzieciom, i nie tylko im, naprawdę podoba się to, co mogą u nas zobaczyć i dotknąć. Chętnie polecają nas innym – zaznacza menedżer żorskiego muzeum. info: Nowe Miasto



Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się


© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"