Baza firm

Niedziela, 05 maja 2024 r.  Imieniny: Ireny, Waldemara

Słynni podróżnicy przyjadą do Żor

27.09.2013

Stowarzyszenie MALOKA zaprosiło Annę i Krzysztofa Kobusów na II Żorski Festiwal Podróży i Nauki. Przyjadą 12 października z prezentacją „Namibia. 9000 km afrykańskiej przygody”.

- Namibia to kraj najpiękniejszych w Afryce krajobrazów. Niesamowitym jest fakt, że Ania i Krzysztof wybrali się w  podróż z maleńkimi dziećmi. Swoje przygody opisali w książce, która niezwykle nas urzekła i postanowiłyśmy zaprosić ich do opowiedzenia historii tej podróży w Żorach – mówią Ewa Myśliwiec i Anita Czerner-Lebedew z MALOKI.

Anna i Krzysztof Kobusowie to fotografowie i dziennikarze, uwielbiający włóczęgę z dala od utartych szlaków, egzotyczne podróże oraz odkrywanie Polski. Ich zdjęcia i opowieści zamieścili już w kilkudziesięciu albumach i książkach. Często opowiadają o swoich podróżach na antenach telewizyjnych i radiowych. To, co szczególnie wyróżnia ich spośród innych podróżników, to fakt, że wyruszają na odważne wyprawy z dziećmi. Swoim doświadczeniem z rodzinnych podróży dalekich i bliskich dzielą się poprzez portal Małego Podróżnika www.malypodroznik.pl i szeroko promują tę formę wspólnego rodzinnego odkrywania świata.

- Podróż do Namibii była niezwykłą wyprawą – wspominają Anna i Krzysztof Kobusowie. - Podczas sześciu tygodni z naszymi synkami Michasiem (3 latka) i Stasiem (2 latka) przejechaliśmy 9000 kilometrów odkrywając różnorodne oblicza tego kraju. Między pomarańczowymi wydmami pustyni Namib szukaliśmy wody i wschodu słońca, odkryliśmy kto mieszka w piasku i ile lat mają najstarsze rośliny. Odnaleźliśmy najmniejsze miasto Namibii (Solitaire) oraz poznaliśmy co znaczy camping w afrykańskim stylu. W Luderitz odwiedziliśmy miasto duchów porzucone przez poszukiwaczy diamentów, zaś w Fish River Canyon spojrzeliśmy na największy wąwóz Afryki. W Purros jeździliśmy korytami wyschniętych rzek, śladami pustynnych słoni, zaś koło granicy z Angolą zaprzyjaźniliśmy się z ludem Himba słynącym z tego, że ich kobiety nigdy się nie myją a mimo to są uważane za najpiękniejsze kobiety Afryki!

Podczas pokazu dowiemy się co łączy ciemnoskóre damy Herero w wiktoriańskich sukniach z ich półnagimi siostrami Himba, w Etoszy przeżyjemy ekscytujące polowanie lwów na zebry i zostaniemy otoczeni przez stado słoni, zaś Buszmeni zdradzą nam tajniki przetrwania na pustyni Kalahari.

Przyjdź i poznaj tych fantastycznych podróżników. Po pokazie Anna i Krzysztof Kobusowie będą podpisywać swoje książki. Można je nabyć wcześniej w księgarni Sowa (koło kościoła) albo w trakcie festiwalu na stoisku księgarni.

Bilety na Festiwal już w sprzedaży:

jeden dzień - 10 zł, karnet na 2 dni - 15 zł

rezerwacja i zakup w MOK Żory, ul. Dolne Przedmieście 1, tel.: 32 434 24 36 wew. 23

Wczuj się w klimat:

książki Anny i Krzysztofa Kobusów: „Namibia. 9000 km afrykańskiej przygody”, „Smoki i smoczki”, seria Mali podróżnicy w wielkim świecie (Bali, Holandia, Szwecja, Egipt, Chorwacja, Turcja), poradnik „Podróżuj z dzieckiem” - zapytaj o te publikacje w księgarni Sowa (koło kościoła), która jest partnerem Festiwalu OPINIE

strony internetowe: www.malypodroznik.pl , http://www.travelphoto.pl/

Więcej informacji o festiwalu:

www.festiwalopinie.pl

Polub Festiwal na Facebooku i bądź na bieżąco:

www.facebook.com/FestiwalOpinie

Info: Maloka

Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się

POLECAMY RÓWNIEŻ
NAJŚWIEŻSZE INFORMACJE

sonda

wszystkie

Za co doceniasz Żory?

newsletter

Chcesz być na bieżąco zapisz się!

Twój adres e-mail:

© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"