Obowiązujące w tym roku stawki podatku od nieruchomości i formularze.
Tutaj zapoznasz się z obowiązującymi w tym roku stawkami podatku od nieruchomości i pobierzesz formularze, które należy złożyć w Urzędzie Miasta. Podajemy też terminy płatności. To ważne. Zachęcamy do lektury.
Uchwała Rady Miasta Żory w sprawie podatku od nieruchomości – czytaj tutaj
OSOBY FIZYCZNE składają:
- informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikiem IN1A – pobierz tutaj
- informację o gruntach – pobierz tutaj
- informację o lasach – pobierz tutaj
Formularze składane przez osoby fizyczne muszą trafić do Urzędu Miasta w ciągu 14 dni od daty zaistnienia zmiany w opodatkowaniu. Podatki ustalane są w formie decyzji, którą podatnicy otrzymują na piśmie z podaniem wysokości i terminów płatności poszczególnych rat.
OSOBY PRAWNE i JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ składają:
Bez wezwania, deklarację na podatek od nieruchomości wraz z załącznikiem składa się co roku do 31 stycznia. Podobnie, bez wezwania składa się deklaracje na podatek rolny i leśny - co roku w terminie do 15 stycznia. Bez wezwania podatnicy wpłacają obliczone w deklaracjach podatki - w terminach określonych w ustawie:
- w przypadku podatku od nieruchomości – w 12. proporcjonalnych ratach, z których pierwszą – do 31 stycznia, a ostatnią w grudniu, do dnia 15. każdego miesiąca,
- w przypadku podatku rolnego – w 4. proporcjonalnych ratach: 15 stycznia, 15 marca, 15 maja i 15 września,
- w przypadku podatku leśnego – w 12. proporcjonalnych ratach, do 15. każdego miesiąca.
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
- tu obowiązuje ustawowy wzór formularza – pobierz tutaj
Deklaracje wypełniają i składają organowi podatkowemu wszyscy właściciele środków transportu podlegających opodatkowaniu* do 15 lutego każdego roku. Podatek płatny jest proporcjonalnie w dwóch ratach: 15 lutego i 15 września.
*Opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych podlegają:
- samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton,
- samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton,
- ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton,
- ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton,
- przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,
- przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,
- autobusy.
Służby finansowe Urzędu Miasta proszą o zapoznawanie się z treścią "pouczeń" znajdujących się na ostatnich stronach formularzy podatkowych, informacji i deklaracji, a także otrzymywanych decyzji.